Προγνωστικά μοντέλα και machine learning του RINA σε πλοίο της GNV

Η GNV επέλεξε το SERTICA Performance του RINA για την τελευταία προσθήκη στον στόλο της, το GNV Polaris, ξεκινώντας άμεσα με τη δοκιμή του πλοίου κατά το παρθενικό του ταξίδι από την Κίνα προς την Ιταλία.

Το εργαλείο παρακολούθησης των λειτουργικών δεδομένων των πλοίων επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση της κατανάλωσης ενέργειας και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης. Χάρη στο σύστημα, η GNV εντόπισε δύο βέλτιστα σενάρια λειτουργίας που επιτρέπουν τη χαμηλότερη Ειδική Κατανάλωση Καυσίμων, και ένα προγνωστικό μοντέλο που χρησιμεύει τόσο ως σημείο αναφοράς όσο και ως προσομοιωτής για μελλοντικές λειτουργίες. Αυτό το προηγμένο σύστημα λειτουργεί ως συλλέκτης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, καταγράφοντας, μέσω ενός δικτύου αισθητήρων που είναι εγκατεστημένοι επί του πλοίου, βασικές παραμέτρους όπως η κατανάλωση καυσίμων και η ισχύς των γεννητριών ντίζελ και των κινητήρων.

Ενώ η κύρια εστίασή του είναι στην παρακολούθηση της κατανάλωσης ενέργειας, τα συλλεγμένα δεδομένα επιτρέπουν τον υπολογισμό της πραγματικής απόδοσης του πλοίου, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της λειτουργικής του απόδοσης στο πλήρωμα επί του πλοίου και στη διαχείριση στην ξηρά. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του GNV Polaris, προσομοιώθηκαν διάφορα σενάρια λειτουργίας σε διαφορετικές ταχύτητες και διαμορφώσεις, όπως η εναλλαγή της χρήσης γεννητριών ντίζελ και γεννητριών άξονα, για τον εντοπισμό των πιο αποδοτικών λύσεων όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων.

Στη συνέχεια, δοκιμάστηκε η λειτουργική ρύθμιση για τη διαδρομή Γένοβα-Παλέρμο, επαληθεύοντας τη συνέπεια μεταξύ των αποτελεσμάτων των θαλάσσιων δοκιμών και των προβλέψεων. Η ανάλυση επιβεβαίωσε την ακρίβεια του συστήματος, επιτρέποντας τον καθορισμό της βέλτιστης διαμόρφωσης για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων χρησιμοποιώντας τεχνικές μηχανικής μάθησης. Ένα φυσικό μοντέλο του πλοίου, εκπαιδευμένο με τα συλλεγμένα δεδομένα, πέτυχε αξιοσημείωτη ακρίβεια. Τα μοντέλα απόδοσης αποδείχθηκαν αξιόπιστα εργαλεία για την ακριβή εκτίμηση της απόδοσης του πλοίου και μπορούν να χρησιμεύσουν ως σημεία αναφοράς για την αξιολόγηση της υποβάθμισης της απόδοσης με την πάροδο του χρόνου ή ως προσομοιωτές σεναρίων εάν το πλοίο δρομολογηθεί σε διαφορετική διαδρομή ή πρόγραμμα.

Αυτή η ανάλυση μπορεί επίσης να υποδείξει την ανάγκη για ενέργειες ανακατασκευής, όπως καθαρισμός γάστρας και προπέλας ή συντήρηση κινητήρα. Η Ivana Melillo, Διευθύντρια Ενεργειακής Απόδοσης στην GNV, δήλωσε: «Η GNV κάνει σημαντικά βήματα στην αειφόρο ναυτιλία με τις τελευταίες της πρωτοβουλίες. Μία από τις πιο αξιοσημείωτες εξελίξεις είναι η εισαγωγή του GNV Polaris, του πρώτου από τα τέσσερα νέα πλοία που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν την αειφορία στις θαλάσσιες μεταφορές.

Το GNV Polaris διαθέτει υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα και μπορεί να επιτύχει εξοικονόμηση καυσίμων άνω του 30%, με αποτέλεσμα σημαντική μείωση των εκπομπών CO₂ σε σύγκριση με τα πλοία που υπάρχουν επί του παρόντος στον στόλο. Η GNV σχεδιάζει να συνεχίσει να εκσυγχρονίζει τον στόλο της με περισσότερα φιλικά προς το περιβάλλον πλοία. Αυτό περιλαμβάνει την εισαγωγή νέων πλοίων που πληρούν υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα, μειώνοντας τις εκπομπές και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα καυσίμων.

Η GNV διερευνά τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και τα βιοκαύσιμα. Αυτά τα καύσιμα παράγουν λιγότερες εκπομπές σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα. Επενδύουμε σε συστήματα διαχείρισης ενέργειας που αξιοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες για τη βελτιστοποίηση της χρήσης ενέργειας επί των πλοίων της. Αυτό βοηθά στη μείωση των εκπομπών και στη βελτίωση της συνολικής αειφορίας. Αυτές οι προσπάθειες ψηφιοποίησης αποτελούν μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της GNV για την ενίσχυση της λειτουργικής αποδοτικότητας, τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τη συμβολή σε ένα πιο αειφόρο μέλλον στις θαλάσσιες μεταφορές».

Ο Lars Riisberg, Εκτελεστικός Διευθυντής Ψηφιακών Ναυτιλιακών Λύσεων στη RINA, δήλωσε: «Η προστιθέμενη αξία του SERTICA Performance έγκειται στην ικανότητά του να παρέχει απαράμιλλη παρακολούθηση και ανάλυση δεδομένων. Με τη συλλογή δεδομένων κάθε πέντε λεπτά και τη μετάδοση συγκεντρωτικών στοιχείων στην ξηρά, επιτρέπει λεπτομερή ιστορική ανάλυση. Οι πίνακες ελέγχου σε πραγματικό χρόνο, προσβάσιμοι εξ αποστάσεως, υποστηρίζουν συνεχή παρακολούθηση και προηγμένη ανάλυση για εσωτερικές αξιολογήσεις και προγραμματισμό προϋπολογισμού καυσίμων.

Ένα βασικό πλεονέκτημα είναι η δυνατότητά του να ορίζει ειδοποιήσεις για την παρακολούθηση της κατάστασης των αισθητήρων σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζοντας την έγκαιρη ανίχνευση ανωμαλιών. Επιπλέον, το SERTICA Performance παρακολουθεί την υποβάθμιση της γάστρας και την ενεργειακή απόδοση, συγκρίνοντας την απόδοση σε πραγματικό χρόνο με τις βέλτιστες συνθήκες για την προώθηση τεκμηριωμένης λήψης αποφάσεων». Επί του παρόντος εγκατεστημένο σε περισσότερα από 800 πλοία, το SERTICA Performance συνεχίζει να επεκτείνεται με νέες εφαρμογές σε πλοία υπό κατασκευή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *