European Shipping Summit: Ναυτιλία, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ευρώπης

Η δεύτερη ημέρα του European Shipping Summit που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες ενδυναμώνει ακόμα πιο πολύ τον στρατηγικό ρόλο της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας.

Για ακόμα μία φορά ο Φίλιππος Φιλής, Πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών (ECSA) μίλησε για τις μεγάλες οι προκλήσεις που δέχεται η Ευρωπαϊκή ναυτιλία.
Η Βιομηχανία θα πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική και η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας να είναι αδιαπραγμάτευτη. Η Ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί πυλώνα ασφάλειας για την Ευρώπη και για την διασφάλιση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί το 40% του παγκόσμιου στόλου και διακινεί το 76% του ευρωπαϊκού εμπορίου.
Οι πλοιοκτήτες συμφωνούν να πληρώσουν αυτό που τους αναλογεί για το Fit for 55 την ίδια ώρα που οι υπάρχοντες κανόνες δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας.

O Jose Manuel Barroso, Former President European Commission, τόνισε πως η Ευρώπη δεν γνωρίζει την σπουδαιότητα της ναυτιλίας του 40%. Η Ευρωπαϊκή Ναυτιλία έχει εξέχοντα ρόλο στην διατήριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και της ασφάλειας στην Ευρώπη. Ο ανταγωνισμός θα εξακολουθήσει να είναι μεγάλος. Η Κίνα θα συνεχίσει να είναι μία πολύ ισχυρή οικονομία στο μέλλον. Είμαστε στην αρχή της πράσινη μετάβασης και χρειαζόμαστε σοβαρή χρηματοδότηση για αυτό τόνισε ο κ. Barroso.
Πρέπει να επενδύσουμε στην εκπαίδευση των ανθρώπινων πόρων καθώς η Ευρώπη έχει ανάγκη από μία ισχυρή Ευρωπαϊκή ναυτιλία.

Η ναυτιλία δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Η ναυτιλία είναι αποτελεσματική και δεν υπάρχει εναλλακτική. Τεράστιες οι προκλήσεις για τον κλάδο. Είμαστε σε πολύ πλεονεκτική θέση για να θέσουμε standards υποστήριξε από την πλευρά του ο Aaron Farrugia, Minister for Transport, Malta.

Το προφίλ της ναυτιλίας ανεβαίνει. Ευημερία και ασφάλεια είναι τα κλειδιά για την αναβάθμιση του κλάδου υποστήριξε ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και Πρόεδρος της Intercargo.
Η Ναυτιλία βρίσκει λύσεις πολύ πιο γρήγορα από κυβερνήσεις και στρατό. Οι νομοθέτες θα πρέπει γνωρίζουν ότι όποτε συμβαίνει ένα πρόβλημα στον πλανήτη η ναυτιλία είναι εκεί να το επιλύσει. Χρειάζεται προσπάθεια και από τις δύο πλευρές. Οι νομοθέτες πρέπει να δουν άλλες μεγάλες δημοκρατίες της Ασίας πως αντιμετωπίζουν την ναυτιλία.
Και πως η ναυτιλία ενσωματώνεται πλήρως σε όλες τις πτυχές του κράτους
Πρέπει να δουλέψουμε για την αναγνώριση της ναυτιλίας στην Ευρώπη. Επίσης χρειάζεται μεγάλη συνεργασία με τους νομοθέτες ώστε να καταλάβουν τι είναι η ναυτιλία. Χρειαζόμαστε καλύτερους κανόνες που να κρατούν τη ναυτιλία ανταγωνιστική τόνισε ο κ. Φαφαλιός.

Από την πλευρά του ο Βασίλης Κρουστάλης, Senior Vice President, Global Business Development του ABS ο οποίος ήταν ο Platinum Sponsor του European Shipping Summit τόνισε πως το συνέδριο αυτό συνδέει την ναυτιλία με τις ρυθμιστικές αρχές καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ηγέτιδα δύναμη όσον αφορά τους κανονισμούς στα emissions. Έτσι μπορούμε καλύτερα να δουλέψουμε μαζί και να μιλάμε για πραγματική συνεργασία. Και με αυτό το συνέδριο γίνεται μία σοβαρή προσέγγιση για κάτι πιο ουσιαστικό. Ο ABS στηρίζει αυτή την πρωτοβουλία καθώς η Ευρώπη είναι ηγέτιδα δύναμη στην πορεία μας για την απανθρακοποιηση και επίσης αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των πελατών μας. Είμαστε λοιπόν διακρώς έμπρακτα κοντά στους πελάτες μας, κατέληξε ο κ. Κρουστάλης.

O Σπύρος Ζολώτας, Marine Southern Europe, Middle East & Africa Area Senior Director, RINA (Silver Spronson στο European Shipping Summit) τόνισε την σημασία του European Shipping Summit. Η Ευρώπη βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι περιβαλλοντικών κανονισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη και όλοι περιμένουμε να δούμε την εφαρμογή τους. Το να βρίσκονται όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, πολιτικοί, οργανώσεις, θεσμικοί, providers υπηρεσιών και πλοιοκτήτες μαζί και να συζητούν, αποτελεί θετική και σοβαρή εξέλιξη. Οι προκλήσεις είναι πολλές και η Ευρώπη πρέπει να έχει μέλλον έναντι άλλων Ηπείρων που λειτουργούν ανταγωνιστικά. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή στο τι κανονισμοί θα επιλεγούν προκειμένου στο όνομα της πράσινης μετάβασης να σταματήσει η Ευρώπη να πληρώνει υπέρογκους φόρους. Και αυτό θα επιτευχθεί όταν οι πολιτικοί αποφασίσουν να νομοθετήσουν λαμβάνοντας υπόψιν τον τρόπο λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας.

Παρούσα στο συνέδριο και η Πρόεδρος της WISTA International Έλπη Πετράκη η οποία τόνισε την πολυφωνία του European Shipping Summit και την ανάγκη για διαφορετικότητα. Οι άνθρωποι που δημιουργούν τους κανονισμούς είχαν σήμερα την ευκαιρία να ακούσουν τους ανθρώπους της ναυτιλίας. Παρά τις διαφορετικές πολιτικές των κρατών, η κεντρική ιδέα είναι ίδια. Τα χρήματα από την φορολογία της ναυτιλίας θα πρέπει να επιστρέφουν πίσω στον κλάδο με οποιαδήποτε μορφή θα βοηθήσει στην πράσινη μετάβαση. Η διαφορετικότητα είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που θα βοηθήσει πολύ στην διαμόρφωση ποικιλόμορφων συζητήσεων που θα οδηγήσουν στις προσδοκούμενες αποφασεις και στην διατήρηση μιας δυνατής Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας.

Στην ομιλία του ο Chairman του International Chamber of Shipping Emanuele Grimaldi τόνισε την ανάγκη για την απρόσκοπτη συνέχιση της εφοδιαστικής αλυσίδας παρά τα όποια προβλήματα. Τα πλοία όμως για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει να μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα από λιμάνι σε λιμάνι. Ακοιμα και η πυρηνική ενέργεια θα πρέπει να αποτελέσει εναλλακτική πρόταση για τα καύσιμα του μέλλοντος. Προτεραιότητα και στους ναυτικούς. Χωρίς αυτούς δεν υπάρχει ναυτιλία.Χρειάζεται συνεργασία από όλες τις πλευρές κατέληξε ο κ. Grimaldi.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *