Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και οι Ευρωπαίοι Εφοπλιστές | ECSA χαιρετίζουν τη Διεθνή Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων (Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ) που τίθεται σήμερα σε ισχύ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) ενέκρινε τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ στις 15 Μαΐου 2009. Στόχος της Σύμβασης είναι να μειώσει τους κινδύνους για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον, διασφαλίζοντας ότι τα πλοία, όταν ανακυκλώνονται μετά το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής, δεν δημιουργούν περιττούς κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία και ασφάλεια ή το περιβάλλον.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές | ECSA έχουν υποστηρίξει την έναρξη ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ από την υιοθέτησή της από τον ΙΜΟ, προκειμένου να διασφαλιστούν διεθνώς ασφαλείς και βιώσιμες διαδικασίες ανακύκλωσης πλοίων.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και οι Ευρωπαίοι Εφοπλιστές | ECSA χαιρετίζουν τη Διεθνή Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων που τίθεται σήμερα σε ισχύ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το ICS και το ES|ECSA έχουν υποστηρίξει την έναρξη ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ από την υιοθέτησή της από τον ΙΜΟ το 2009, προκειμένου να διασφαλιστούν διεθνώς ασφαλείς και βιώσιμες διαδικασίες ανακύκλωσης πλοίων.
Παγκόσμιοι κανονισμοί και μέσα όπως η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ είναι ζωτικής σημασίας και επαναλαμβάνουν τη δέσμευση του κλάδου για ασφαλείς και βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων.
Ο Θωμάς Α. Καζάκος, Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου, σχολιάζει:
“Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί μια ευπρόσδεκτη και ιστορική εξέλιξη μετά από δύο δεκαετίες εργασίας επί του θέματος. Στο ICS υπερασπιζόμαστε εδώ και καιρό τις ασφαλείς και βιώσιμες πρακτικές ανακύκλωσης πλοίων. Τώρα που η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ τέθηκε σε ισχύ, μπορούμε να προσβλέπουμε σε ακόμη μεγαλύτερη πρόοδο για τη βελτίωση της ανακύκλωσης πλοίων σε όλο τον κόσμο.
Καθώς ο κλάδος προχωράει στο ταξίδι της απεξάρτησης από τον άνθρακα, η διάρκεια ζωής του εμπορικού στόλου είναι πιθανό να μειωθεί, μέσω παγκόσμιων μέσων όπως η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ μπορούμε να προχωρήσουμε, με ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και βιωσιμότητα. Μια παγκόσμια βιομηχανία χρειάζεται παγκόσμιους κανονισμούς”.
Ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας των Ευρωπαίων Εφοπλιστών | ECSA προσθέτει:
“Η έναρξη ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ αποτελεί ορόσημο για τον κλάδο μας. Στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα ότι η πολυμερής συνεργασία στον ΙΜΟ μπορεί και πρέπει να συνεχίσει να αποδίδει. Οι παγκόσμιες απαιτήσεις που τίθενται σε ισχύ σήμερα αντιπροσωπεύουν ήδη σημαντική πρόοδο για τη βιωσιμότητα του κλάδου μας. Τώρα πρέπει να βασιστούμε σε αυτό το θεμέλιο και να ενισχύσουμε περαιτέρω τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για να ανεβάσουμε τον πήχη και να συνεχίσουμε να σημειώνουμε ουσιαστική πρόοδο προς την κατεύθυνση ασφαλών και βιώσιμων πρακτικών ανακύκλωσης πλοίων. Ένα ενιαίο παγκόσμιο πρότυπο είναι απαραίτητο για την επίτευξη περιβαλλοντικά ορθής και ασφαλούς ανακύκλωσης πλοίων και για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας”.