Η Διεθνής Ναυτιλιακή Ένωση (ICS) συνεργάστηκε με 47 κυβερνήσεις για να προτείνει έναν μηχανισμό τιμολόγησης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για τη διεθνή ναυτιλία.
Αυτή η κοινή υποβολή στοχεύει στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050.
Η πρόταση υποστηρίζεται από μεγάλες ναυτιλιακές χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κορέα και το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και από τις μεγαλύτερες σημαίες του κόσμου, όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, τα Νησιά Μάρσαλ και ο Παναμάς. Το κοινό κείμενο καθορίζει κανονιστικές τροποποιήσεις στη Σύμβαση MARPOL του IMO, απαιτώντας από τις ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουν συνεισφορές GHG ανά τόνο CO2e που εκπέμπεται σε ένα νέο “Ταμείο Εφαρμογής Στρατηγικής GHG του IMO”.
Ο κύριος στόχος αυτής της υποχρεωτικής χρέωσης GHG είναι να μειώσει το κόστος μεταξύ των καυσίμων μηδενικών/σχεδόν μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (όπως η πράσινη μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο) και των συμβατικών θαλάσσιων καυσίμων, ενθαρρύνοντας έτσι την υιοθέτηση πράσινων πηγών ενέργειας. Τα έσοδα που θα προκύψουν θα χρησιμοποιηθούν για την επιβράβευση της παραγωγής και της υιοθέτησης αυτών των καυσίμων και για την υποστήριξη των προσπαθειών μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Εάν εγκριθεί από τα κράτη μέλη του IMO τον Απρίλιο του 2025, ο μηχανισμός τιμολόγησης εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου για τη ναυτιλία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ παγκοσμίως στις αρχές του 2027, με την είσπραξη ετήσιων συνεισφορών GHG από τα πλοία να ξεκινά το 2028.
Μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες για την κοινή πρόταση εδώ.