Η Grimaldi Group γιόρτασε πρόσφατα τα πρώτα 30 χρόνια λειτουργίας της στη Βενετία, κατά τη διάρκεια των οποίων συνέβαλε στη μετατροπή του λιμανιού της λιμνοθάλασσας σε στρατηγικό κόμβο για την εθνική και διεθνή θαλάσσια κυκλοφορία.
Όλα ξεκίνησαν στις 27 Δεκεμβρίου 1994, όταν το πλοίο ro-ro Akademic Tupolev απέπλευσε για πρώτη φορά από τη Βενετία, εγκαινιάζοντας μια τακτική υπηρεσία για τη μεταφορά αυτοκινήτων και άλλων κυλιόμενων φορτίων από και προς τα λιμάνια της Αλεξάνδρειας (Αίγυπτος), του Ασντόντ και της Χάιφα (Ισραήλ). Αυτή η υπηρεσία σημείωσε άμεση επιτυχία, καθιστώντας τη Βενετία βασικό λιμάνι για τις μεσογειακές επιχειρήσεις της Grimaldi Group.
Τα επόμενα χρόνια, η διαδρομή ενισχύθηκε με την ανάπτυξη των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων Fides και Spes, μετατρέποντας την αρχικά μηνιαία υπηρεσία σε εβδομαδιαία, εδραιώνοντας την παρουσία της εταιρείας στο λιμάνι.
Το 2015 υπήρξε μια σημαντική καινοτομία: η Grimaldi εισήγαγε μια νέα τακτική υπηρεσία για τη μεταφορά κυλιόμενων φορτίων μεταξύ Βενετίας, Μπάρι και Πάτρας. Τα πλοία ro-ro Eurocargo Trieste και Eurocargo Patrasso αναπτύχθηκαν αρχικά σε αυτήν την Αυτοκινητόδρομο της Θάλασσας και αργότερα αντικαταστάθηκαν από τα Eurocargo Alexandria και Eurocargo Genova.
Η πιο σημαντική αναβάθμιση αυτής της νέας υπηρεσίας ήρθε τον Ιούνιο του 2023, όταν η ναπολιτάνικη ομάδα αποφάσισε να αναπτύξει δύο υπερσύγχρονα πλοία Eco στη διαδρομή, διπλασιάζοντας τη χωρητικότητα και βελτιώνοντας σημαντικά την απόδοση σε σύγκριση με τα πλοία Eurocargo.
Κατά την τελευταία δεκαετία, αυτή η μεγάλη επένδυση στη θαλάσσια διατροπικότητα στην Αδριατική έχει αποφέρει ρεκόρ αποτελεσμάτων. Η εβδομαδιαία κίνηση των τρέιλερ στο λιμάνι της Βενετίας αυξήθηκε από 300 το 2015 σε εντυπωσιακά 1.900 το 2024. Αυτή η ανάπτυξη έχει επίσης δημιουργήσει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη: τα Eco Italia και Eco Catania είναι ικανά να μειώσουν στο μισό τις εκπομπές ανά μονάδα που μεταφέρεται κατά τη διάρκεια της πλοήγησης, εξαλείφοντάς τις εντελώς ενώ είναι αγκυροβολημένα.
Έτσι, η Grimaldi Group συνεχίζει να δημιουργεί αξία και βιωσιμότητα όχι μόνο για τους πελάτες της μεταφοράς φορτίων, αλλά και για τις κοινότητες που περιβάλλουν όλα τα λιμάνια που εξυπηρετούνται από τις συνδέσεις της – και η Βενετία δεν αποτελεί εξαίρεση.