Οι εποικοδομητικές συζητήσεις συνεχίζονται τη δεύτερη μέρα του Συνεδρίου Maritime Cyprus 2023

Τα σημαντικότερα γεγονότα από τη δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση, τον μετασχηματισμό της βιομηχανίας και τη ναυπηγική βιομηχανία

Η δεύτερη μέρα του Συνεδρίου «Maritime Cyprus 2023» πραγματοποιήθηκε στο Parklane Resort & Spa στη Λεμεσό την Τρίτη.

Θεματική Ναυτιλία σε Δράση: Μια Ατζέντα για Αλλαγή, περισσότεροι από 900 επαγγελματίες της ναυτιλίας από όλο τον κόσμο, προερχόμενοι από περισσότερες από 35 χώρες, παρακολούθησαν το Συνέδριο που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια στην Κύπρο. Οι συζητήσεις σε πάνελ και μια κεντρική παρουσίαση είδαν εμπειρογνώμονες του κλάδου να αποσυσκευάζουν ζητήματα σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση, τον μετασχηματισμό της βιομηχανίας καθώς συνεχίζει την πορεία της προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και τον ρόλο που διαδραματίζει η ναυπηγική στο μεταβαλλόμενο πλαίσιο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Το πρώτο πάνελ συζήτησης, με τίτλο «Challenge Accepted: Energy Transition – Where do we Stand?;», συντονίστηκε από την κα Manuela Tomassini, Επικεφαλής του Τμήματος Βιώσιμης Ανάπτυξης και Τεχνικής Βοήθειας, EMSA, και συμμετείχε η κα Σεμίραμις Παλιού, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Diana Shipping Inc, κ. Jan. Dieleman, Πρόεδρος, Cargill Ocean Transportation/Cargill International SA, ο κ. Sebastien Landerretche, επικεφαλής, Freight Platform, Louis Dreyfus Company, και ο κ. Roel Hoenders, Επικεφαλής Κλιματικής Δράσης και Καθαρού Αέρα, Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO)

«Πρέπει να είμαστε ανοιχτόμυαλοι όταν συζητάμε για την ενεργειακή μετάβαση», είπε η κα Manuela Tomassini, προτού υποβάλει ερωτήσεις στα μέλη της επιτροπής. «Η ενεργειακή απόδοση είναι προτεραιότητα, όπως και τα εναλλακτικά καύσιμα. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι να καλύψουμε το κενό γνώσης και να επικεντρωθούμε στην υποστήριξη των επενδύσεων στον κλάδο για να μας οδηγήσουμε προς τους στόχους μας για την ενεργειακή μετάβαση. Η προσαρμοστικότητα, η ευελιξία, η πλήρης εκμετάλλευση των ευκαιριών, η θετικότητα, η συνεργασία και η συνεργασία θα είναι όλα κρίσιμα για την επιτυχία», είπε, πριν υποβάλει ερωτήσεις στην επιτροπή. προκλήσεις που αναφέρθηκαν χθες, κατά την πρώτη ημέρα του Συνεδρίου.Τόνισε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη διαθεσιμότητα και την τιμολόγηση των καυσίμων, καθώς και στο σημαντικό στοιχείο της δημιουργίας ευκαιριών ενεργειακής μετάβασης σε όλη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.Αναγνώρισε επίσης πώς η έννοια του καθαρού Το μηδέν πρέπει να καθοριστεί περαιτέρω, και ότι αυτό θα είναι στην ατζέντα του ΙΜΟ προς τα εμπρός.Η κα Σεμίραμη Παλιού τόνισε τον ρόλο των ναυτικών στην ενεργειακή μετάβαση, τονίζοντας τη σημασία της αύξησης της ελκυστικότητας της βιομηχανίας για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας και της ποικιλομορφίας της Επόμενη γενιά του εργατικού δυναμικού Σημείωσε επίσης πώς πρέπει να δοθούν κίνητρα στους πλοιοκτήτες μέσω της διαδικασίας ενεργειακής μετάβασης – «Αναλαμβάνουμε ρίσκα για να προχωρήσουμε τη βιομηχανία. Αν και κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση, η διαθέσιμη τεχνολογία δεν είναι απαραιτήτως η βέλτιστη». Σχολιάζοντας την πρόοδο που έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής, ο κ. Jan Dieleman είπε ότι τα αποτελέσματα του MEPC 80 ήταν θετικά, αλλά ότι τώρα είναι καιρός να μετατραπεί η συζήτηση σε δράση. «Ήρθε η ώρα να ανεβάσουμε τον πήχη και να απομακρυνθούμε από την εξάρτησή μας από τους πρώτους κινητήριους παράγοντες στον κλάδο. Τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα προσφέρουν τεράστιες ευκαιρίες στην ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού – ας το εκμεταλλευτούμε», είπε. Ο κ. Sebastien Landerretche παρατήρησε πώς η σχέση των πλοιοκτητών με την αλυσίδα εφοδιασμού πρέπει να μετατραπεί από συναλλακτικό χαρακτήρα σε στρατηγική. «Πρέπει να αναπτύξουμε την κατανόησή μας για την τεχνολογία και να αυξήσουμε τη συνεργασία με τους καλύτερους ιδιοκτήτες της κατηγορίας για να ενισχύσουμε την πρόοδο σε όλους τους τομείς. Το να φέρουμε ενεργειακούς παράγοντες στην αλυσίδα αξίας θα είναι επίσης κρίσιμο», κατέληξε.

Μετά τη συζήτηση στο πάνελ, η κ. Anne Katrine Bjerregaard, Επικεφαλής Στρατηγικής, Αειφορίας και ESG, Mærsk Mckinney Møller Center for Zero Carbon Shipping ανέβηκε στη σκηνή με μια κεντρική παρουσίαση με τίτλο: «Η ώρα για δράση είναι τώρα – μεταμορφώνοντας ριζικά μια βιομηχανία μέχρι το 2050. ” Η κ. Bjerregaard περιέγραψε την ανησυχητική εξέλιξη της κλιματικής αλλαγής και πώς «ζούμε πολύ πέρα από τα εννέα πλανητικά όρια» εδώ και λίγο καιρό. «Οι αποφάσεις που ελήφθησαν στο MEPC 80 δείχνουν ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Καθώς προχωράμε μπροστά, πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να εγκαταστήσουμε τη μέγιστη ποσότητα τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης σε ολόκληρο τον παγκόσμιο στόλο, εάν θέλουμε να επιτύχουμε τους ελάχιστους κλιματικούς στόχους. Αυτό απαιτεί επίσης την εγκατάσταση συστημάτων δέσμευσης άνθρακα σε τουλάχιστον το 30% του στόλου», σημείωσε. Απηχώντας τις σκέψεις των προηγούμενων πάνελ, η παρουσίασή της επανέλαβε τη σημασία της αύξησης της ελκυστικότητας της βιομηχανίας για τα ταλέντα μέσω ισχυρών πολιτικών ESG. «Το να κάνεις καλό κάνει καλό στην εμπορική επιτυχία και στην προσέλκυση των κατάλληλων ανθρώπων», είπε. Σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα, σχολίασε τη γκάμα των καυσίμων υπό ανάπτυξη, τονίζοντας ότι ήταν επιτακτική ανάγκη η ναυτιλία να δημιουργεί σημαντικό σήμα ζήτησης για καύσιμα που εξετάζονται, καθώς άλλες βιομηχανίες αρχίζουν να συναγωνίζονται για τα ίδια καύσιμα. Εξήγησε ότι οι ρυθμιστικές αρχές, οι επενδυτές και οι πελάτες είναι και θα συνεχίσουν να απαιτούν αλλαγές. «Το πεδίο της βιωσιμότητας διευρύνεται στη ναυτιλία και ο χρόνος μας εξαντλείται: απαιτείται μετασχηματιστική δράση. Θα είναι η εταιρεία σας μέρος αυτού, πώς θα συμβάλετε στην κλιμάκωση των βιώσιμων καυσίμων;»

Το δεύτερο πάνελ συζήτησης, «Ο ρόλος της ναυπηγικής σε μια εξελισσόμενη ναυτιλιακή βιομηχανία», συντονίστηκε από τον κ. Nick Brown, Πρόεδρο IACS, Διευθύνοντα Σύμβουλο, Lloyd’s Register, και περιλάμβανε τον κ. Κωνσταντίνο Σταμπεδάκη, Co-Founder & MD, ERMA FIRST, κ. Polys V. Χατζιωάννου, Διευθύνων Σύμβουλος & Πρόεδρος, Safe Bulkers, Inc, κ. Chris-Alexander Korfiatis, Αντιπρόεδρος, Marine Operations, Royal Caribbean, κ. Mark O’Neil, Πρόεδρος, InterManager, κ. Kenneth Tveter, Head of Green Transition, Clarksons και ο κ. Στέφανος Ε. Αγγελάκος, Διευθύνων Σύμβουλος, Angelakos (Hellas) S.A. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο πώς η ναυπηγική βιομηχανία μεταμορφώνεται για να ευθυγραμμιστεί με τις νέες προσδοκίες των πελατών, οι οποίες προκύπτουν από υφιστάμενους και εισερχόμενους κανονισμούς. Αυτό περιπλέκεται από ζητήματα που σχετίζονται με απροσδιόριστους κλιματικούς στόχους, την έλλειψη διαθεσιμότητας εναλλακτικών καυσίμων και την ανάγκη για πρόσθετες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.

Ο Mark O’Neil επεσήμανε τους παγκόσμιους κοινωνικούς, κυβερνητικούς και πολιτικούς παράγοντες που επηρεάζουν επί του παρόντος την απαλλαγή από τις ανθρακούχες βιομηχανίες και προέτρεψε μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση στις προκλήσεις απαλλαγής από τον άνθρακα που αντιμετωπίζει η ναυτιλία. «Τα ναυπηγεία αντιμετωπίζουν ένα επίπεδο αβεβαιότητας όσον αφορά τη λογική πίσω από την κατασκευή των πλοίων ουδέτερων εκπομπών άνθρακα του μέλλοντος», είπε, προτείνοντας ότι η εστίαση και η χρηματοδότηση μετατοπίζονται περισσότερο στους μετόχους και τους ψηφοφόρους της εταιρείας – που πιστεύει ότι θα είναι οι πραγματικοί οδηγοί της παγκόσμιας αλλαγής. Υπογραμμίζοντας την αυξημένη προβολή του κλάδου της κρουαζιέρας σε σύγκριση με άλλους τομείς της ναυτιλίας, ο κ. Χρήστος Αλέξανδρος Κορφιάτης είπε ότι οι αποφάσεις σχετικά με τις νέες κατασκευές εξαρτώνται από τις ανάγκες των πελατών. «Με κάθε παραγγελία, κατασκευάζουμε πλοία που είναι 20-25% πιο αποτελεσματικά από αυτά που παραδόθηκαν προηγουμένως, χρησιμοποιώντας οποιαδήποτε τεχνολογία είναι διαθέσιμη εκείνη τη στιγμή». Εξήγησε ότι η στρατηγική δίνει μεγάλη έμφαση στη μετασκευή, διασφαλίζοντας ότι τα πλοία μπορούν να προσαρμοστούν για να ευθυγραμμιστούν με τα καύσιμα και τις τεχνολογίες του μέλλοντος, οι οποίες σήμερα εξετάζονται ακόμη. Ο κ. Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης ευχαρίστησε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας για τη διοργάνωση του Συνεδρίου – «Ο καθένας μπορεί να διοργανώσει μια εκδήλωση, αλλά η δημιουργία μιας ατμόσφαιρας που ενθαρρύνει την ανοιχτή και παραγωγική συζήτηση είναι κάτι που λείπει από τον κλάδο». Συνέχισε υπέρ της δέσμευσης άνθρακα και της μετασκευής ως αναγκαιότητα, προτείνοντας ότι «η ενημέρωση του υπάρχοντος στόλου μπορεί να είναι μια καλύτερη πράσινη λύση βραχυπρόθεσμα. Για να υποστηρίξουμε τη ναυτιλία, πρέπει να ενθαρρύνουμε τον εκ των υστέρων εξοπλισμό των υφιστάμενων τεχνολογιών – και να συνεχίσουμε την ανάπτυξή της.” στον τομέα της κρουαζιέρας, ο κ. Chris-Alexander Korfiatis τόνισε τη σημασία της διατήρησης της ασφάλειας των ναυτικών και των επιβατών κρουαζιέρας καθώς η ναυπηγική αναπτύσσεται για να ευθυγραμμιστεί με τις εισερχόμενες τεχνολογίες, τους κανονισμούς και τους κλιματικούς στόχους.Προσθέτοντας στη συζήτηση γύρω από τους ναυτικούς, ο Mark O’Neil προειδοποίησε ότι η αγορά πληρωμάτων θα είναι περαιτέρω τμηματοποιημένη καθώς η βιομηχανία εκπαιδεύει διαφορετικές ομάδες για να χειρίζονται και να χειρίζονται διάφορους τύπους πλοίων χρησιμοποιώντας διαφορετικά εναλλακτικά καύσιμα.«Θα χρειαστεί να πληρώσουμε υψηλότερους μισθούς για να διατηρήσουμε αυτό το εκπαιδευμένο προσωπικό στους ίδιους τύπους σκαφών, για να μειώσουμε το κόστος πρόσληψης σε εξέλιξη» είπε.

Το απόγευμα της δεύτερης ημέρας του Συνεδρίου, το Young Executives Session προσέφερε μια διαδραστική συνεδρία δημιουργίας ικανοτήτων και επίλυσης προβλημάτων για στελέχη ναυτιλίας κάτω των 40 ετών. Αυτή η συνεδρία διοργανώθηκε σε συνεργασία με τη Young Ship Cyprus και τη WISTA Κύπρου για νέους επαγγελματίες της ναυτιλίας.

Στο πλαίσιο της δημιουργίας του απαραίτητου περιβάλλοντος ώστε οι νέοι να συμπεριληφθούν – και να εμπνευστούν από – ναυτιλιακές υποθέσεις, να αναζητήσουν θέσεις εργασίας στον κλάδο και να τους παράσχουν μελλοντική εξέλιξη σταδιοδρομίας, η συνεδρία είναι ένα φόρουμ για νέους επαγγελματίες της ναυτιλίας για να συζητήσουν την καριέρα τους. σχετικά με θέματα ναυτιλίας και να συζητήσουν το όραμά τους για τον κλάδο, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που τους τονώνουν και τους επηρεάζουν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *