Η ευρωπαϊκή ναυτιλία, κατέχει το 35% του παγκόσμιου στόλου

Ο κ. Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA (Photo credit NAFS GROUP)

Εν όψει της Ευρωπαϊκής Συνόδου Ναυτιλίας, οι Ευρωπαίοι Πλοιοκτήτες δημοσίευσαν μελέτη της Deloitte για την Ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας και μελέτη της CE Delft για την οικονομική αξία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό περιουσιακό στοιχείο για την Ευρώπη, διευκολύνοντας την εξαγωγή και εισαγωγή αγαθών, τροφίμων και ενέργειας, σύμφωνα με τη μελέτη της Deloitte.

Αν και η ΕΕ αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ο ευρωπαϊκός στόλος ναυτιλίας είναι ένας από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 35% του παγκόσμιου στόλου σε όρους παγκόσμιου τόνου σε όλους τους τομείς, σύμφωνα με τη μελέτη της CE Delft. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 30% των παγκόσμιων φορτηγών πλοίων, το 44% των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, το 35% των δεξαμενόπλοιων και το 33% των LNG πλοίων, καθιστώντας την ηγετική δύναμη στο παγκόσμιο εμπόριο.

Η μελέτη Deloitte επισημαίνει ότι η ΕΕ αντιμετωπίζει πιο έντονο διεθνή ανταγωνισμό ως προτιμώμενη τοποθεσία για ναυτιλιακές δραστηριότητες σήμερα από ποτέ άλλοτε. Ο ευρωπαϊκός στόλος αυξάνεται σταθερά, αλλά άλλοι στόλοι αυξάνονται ταχύτερα. Καθώς η γεωπολιτική αβεβαιότητα αυξάνεται, η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρέπει να θεωρηθεί ως γεωπολιτικό περιουσιακό στοιχείο στην περιοχή, ενισχύοντας τη ηγετική θέση της ΕΕ στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.

Η μελέτη καταλήγει ότι το τρέχον κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο της ΕΕ διευκολύνει έναν ανταγωνιστικό ευρωπαϊκό ναυτιλιακό τομέα. Ωστόσο, επισημαίνει σημαντικές περιοχές για βελτίωση, όπως το κλείσιμο του επενδυτικού κενού για την υιοθέτηση καθαρής τεχνολογίας και καυσίμων, τη μείωση του διοικητικού φόρτου και την ευθυγράμμιση με τους διεθνείς κανονισμούς.

Η ναυτιλία αποτελεί θεμέλιο της ενεργειακής και εφοδιαστικής ασφάλειας της Ευρώπης και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι μια ιστορία επιτυχίας. Η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 35% του παγκόσμιου στόλου σε σύγκριση με το 15% του παγκόσμιου ΑΕΠ της ΕΕ.

Ο ευρωπαϊκός στόλος και η χωρητικότητά μας έχουν αυξηθεί, αλλά άλλοι στόλοι αυξάνονται ταχύτερα. Για να διατηρήσει η Ευρώπη τη ναυτιλία ως γεωπολιτικό περιουσιακό στοιχείο, πρέπει να διατηρήσουμε τη διεθνή της ανταγωνιστικότητα και να επενδύσουμε στην ενεργειακή μετάβαση.

Η επένδυση των εσόδων από το ΣΕΔΕ της ΕΕ και των εθνικών εσόδων σε καθαρές τεχνολογίες και καθαρά καύσιμα θα καταστήσει ολόκληρο το ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα πιο ανταγωνιστικό”, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών | ECSA.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *