Ανταγωνιστικότητα του στόλου και χρηματοδότηση

Η Capital Link διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία το 8ο Ετήσιο Capital Link Cyprus Shipping Forum, την Τρίτη, 18 Φεβρουαρίου, 2025, στοColumbia Plaza, στη Λεμεσό της Κύπρου, υπό την Αιγίδα του Υφυπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου, της Υφυπουργού Ναυτιλίας της Κύπρου παρά τω Πρωθυπουργώ, και με την Συνεργασία της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών (Cyprus Union of Shipowners) που ήταν και ο Κύριος Χορηγός. Το Συνέδριο υποστήριξαν επίσης, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (Cyprus Shipping Chamber), καθώς και οι μεγάλοι παράγοντες της Κυπριακής ναυτιλίας.

O κ. Konstantinos Stampedakis, Co-Founder & Managing Director –ERMA FIRST GROUP, τόνισε: “Το δίκτυο των πλοίων που διασχίζουν τους ωκεανούς είναι κρίσιμο για το παγκόσμιο εμπόριο, αλλά ταυτόχρονα συμβάλλει σημαντικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών από τη διεθνή ναυτιλία μέχρι το 2050, απαιτώντας τη χρήση καυσίμων μηδενικών εκπομπών, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία.

Η βελτίωση των επιχειρησιακών διαδικασιών, όπως η βελτιστοποίηση των δρομολογίων και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την τροφοδοσία των πλοίων στα λιμάνια, είναι επίσης κρίσιμη.

Η επίτευξη μηδενικών εκπομπών απαιτεί συνεργασία μεταξύ κυβερνήσεων, ναυτιλιακής βιομηχανίας και άλλων ενδιαφερομένων. Η υιοθέτηση βιώσιμων τεχνολογιών και η έρευνα και ανάπτυξη είναι σημαντικά βήματα για τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο μέλλον. Οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να ενσωματώσουν τις πρακτικές ESG (Περιβαλλοντική, Κοινωνική και Διακυβερνητική διαχείριση) στις στρατηγικές τους για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς και τη βελτίωση της βιωσιμότητας.

Με την υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών και ανανεώσιμων καυσίμων, η ναυτιλία μπορεί να επιτύχει μηδενικές εκπομπές και να συμβάλει σε ένα πιο καθαρό και πράσινο μέλλον για τον πλανήτη.”

Ο κ. Άρης Πατούνας, Head of Shipping της Ελληνικής Τράπεζας, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη δυνατότητα του τραπεζικού συστήματος να προσαρμόζεται με επιτυχία στις δυναμικές της αγοράς, στις ρυθμιστικές απαιτήσεις και στις αλλαγές που έχουν σημειωθεί, αλλά και στις τεχνολογικές αναβαθμίσεις, σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον.

Όπως υπογράμμισε, η αβεβαιότητα στην αγορά παραμένει εν μέσω της επιβολής διεθνών κυρώσεων σε χώρες όπως η Ρωσία και αναταράξεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ το ρίσκο δανεισμού αυξάνεται σημαντικά. Την ίδια στιγμή, τόνισε ότι η στροφή προς ένα πιο οικολογικό αποτύπωμα με μείωση των εκπομπών του άνθρακα και εκμοντερνισμό του ναυτιλιακού στόλου, αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις λόγω πολιτικών και οικονομικών αλλαγών. Όλα αυτά, καθώς η τεχνολογία και οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης φέρνουν επανάσταση στον χώρο του ναυτιλιακού τομέα, αναβαθμίζοντας τις χρηματοδοτικές λύσεις και υπηρεσίες.

«Στην Ελληνική Τράπεζα, ως μέλος του Ομίλου Eurobank, διαθέτουμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία και συνεχίζουμε να επιδεικνύουμε τη δέσμευσή μας προς τον τομέα της ναυτιλίας, παρέχοντας στήριξη στις εταιρείες του κλάδου με εξειδικευμένες χρηματοδοτικές λύσεις και υπηρεσίες που προσαρμόζονται στις νέες απαιτήσεις του ναυτιλιακού περιβάλλοντος», τόνισε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *