RINA: Πρωτοπόρος στην μετασκευή πλοίων για Μείωση Εκπομπών

O RINA θα αναλάβει το έργο μετασκευής ύψους 123,7 εκατομμυρίων δολαρίων της Atal Solutions. Η Atal Solutions — μαζί με τον Όμιλο Damen Shipyards, την Blue Astra Maritime Shipping και μια κοινοπραξία εταίρων — έχει αναλάβει μια σημαντική πρωτοβουλία για τη μετατροπή του παγκόσμιου στόλου εμπορικών πλοίων. Το έργο θα ενσωματώσει τεχνολογίες που μειώνουν τις εκπομπές CO₂, SOₓ και NOₓ, επιτυγχάνουν εξοικονόμηση καυσίμων άνω του 25% και σχεδόν εξαλείφουν τα απόβλητα των πλοίων. Αντιμετωπίζει άμεσα μία από τις πιο επείγουσες προκλήσεις της βιομηχανίας: τη βιωσιμότητα του υπάρχοντος στόλου από περιβαλλοντική άποψη.

Ο RINA έχει οριστεί ως ο νηογνώμονας για την έγκριση των σχεδίων, τις δοκιμές και τη θέση σε λειτουργία επί των πλοίων που μετασκευάζονται με λύσεις της Atal Solutions. Η εταιρεία θα διενεργήσει την ανασκόπηση του σχεδιασμού και τις δοκιμές επί του πλοίου του συστήματος δέσμευσης CO2 και πλυντηρίδας καυσαερίων σύμφωνα με τους κανονισμούς MARPOL, του συστήματος λίπανσης αέρα – του οποίου τα οφέλη θα ληφθούν υπόψη στον δείκτη EEXI των πλοίων -, την επικύρωση των εκπομπών και της εξοικονόμησης ενέργειας και την επαλήθευση των εγκαταστάσεων επί του πλοίου που σχετίζονται με τη σύνδεση ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά, το σύστημα παρακολούθησης ενέργειας και τον νέο φωτισμό.

Ο RINA θα διασφαλίσει επίσης τον ασφαλή σχεδιασμό της μετασκευής και θα πιστοποιήσει τις στοχευμένες εξοικονομήσεις, όπως οι χαμηλές εκπομπές CO2, SOx και NOx, η κατανάλωση ενέργειας και η κατανάλωση καυσίμων στο πλαίσιο του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (ETS) και του Fuel EU Maritime.

Τέσσερα πλοία έχουν τροποποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη, με τα αποτελέσματα να δείχνουν ήδη εξοικονόμηση καυσίμων τουλάχιστον 25%. Η φάση της δεξαμενής για αυτά τα πλοία διήρκεσε περίπου 4 εβδομάδες.

Το έργο συγκεντρώνει πάνω από 10 προηγμένες τεχνολογίες, καθεμία από τις οποίες επικεντρώνεται στη μείωση των εκπομπών και τη βελτίωση της απόδοσης, όπως:

  • Συστήματα δέσμευσης CO₂ και πλυντηρίδες καυσαερίων κλειστού κυκλώματος για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου.
  • Συστήματα λίπανσης αέρα για τη βελτίωση της απόδοσης του κύτους.
  • Καινοτόμο λιπαντικό θαλάσσης (Dex QM) για χαμηλότερη κατανάλωση λαδιού και υψηλότερη εξοικονόμηση ενέργειας.
  • Ηλεκτρικά συστήματα για χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας.

Ο Pino Spadafora, Αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Ναυτιλιακής Αγοράς του RINA, δήλωσε: «Είναι απίστευτα συναρπαστικό να συνεργαζόμαστε σε αυτή την πρωτοβουλία μαζί με την Atal Solutions, τον Όμιλο Damen Shipyards, την Blue Astra Maritime Shipping και όλους τους εμπλεκόμενους εταίρους — καθένας από τους καλύτερους στον τομέα του. Αυτό είναι ένα τεχνολογικά καινοτόμο έργο που βασίζεται σε τεχνολογίες αιχμής και είμαστε περήφανοι που συμβάλλουμε σε μια λύση που προσφέρει στη ναυτιλιακή βιομηχανία βιώσιμες απαντήσεις στην αειφορία. Ο RINA φέρνει εκτεταμένες γνώσεις και εμπειρία από πολλούς τομείς που επηρεάζονται από την επείγουσα ανάγκη μετάβασης σε πιο βιώσιμες λειτουργίες, με τον σαφή στόχο να επιφέρει πραγματική αλλαγή στη ναυτιλία».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *