Αυτό το νέο, έτοιμο για αμμωνία, πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων είναι έτοιμο να ξεκινήσει το παρθενικό του ταξίδι στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης του Ομίλου, μεταφέροντας χιλιάδες αυτοκίνητα και άλλα τροχοφόρα φορτία.
Στις 22 Οκτωβρίου, το λιμάνι της Σαγκάης φιλοξένησε μια ειδική τελετή για την επίσημη ονοματοδοσία και παράδοση του νεότερου πλοίου του Ομίλου Grimaldi, του Grande Melbourne. Αυτό είναι το τρίτο από μια σειρά επτά πρωτοποριακών, έτοιμων για αμμωνία, πλοίων τύπου Pure Car & Truck Carrier (PCTC), που ανατέθηκαν στις εταιρείες Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited (SWS) και China Shipbuilding Trading Company Limited (CSTC), θυγατρικές αμφότερες της China State Shipbuilding Corporation Limited (CSSC).
Με μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και ολική χωρητικότητα περίπου 77.500 τόνων, το Grande Melbourne έχει σχεδιαστεί για την αποτελεσματική μεταφορά οχημάτων (αυτοκίνητα, SUV, βαν, κ.λπ.), τόσο ηλεκτρικών όσο και με παραδοσιακά καύσιμα, καθώς και οποιουδήποτε άλλου τύπου τροχοφόρου φορτίου. Συγκεκριμένα, διαθέτει χωρητικότητα φόρτωσης 9.241 CEU (Μονάδες Ισοδύναμες Αυτοκινήτου), με τέσσερα καταστρώματα ικανά να μεταφέρουν και άλλα τροχοφόρα φορτία, συμπεριλαμβανομένων βαρέων φορτίων έως 250 τόνους και ύψους έως 6,5 μέτρα.
Μεταξύ των συμμετεχόντων στην τελετή ονοματοδοσίας και παράδοσης του πλοίου ήταν, μεταξύ άλλων, ο Xu Sha, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της SWS, ο Luigi Pacella Grimaldi, Διευθυντής Αυτοκινητοβιομηχανίας Διηπειρωτικών Μεταφορών του Ομίλου Grimaldi, εκπρόσωποι από τον κορυφαίο παγκοσμίως πάροχο λύσεων χερσαίων μεταφορών Scania και ο Xu Huayan, Διευθυντής της Shanghai Haitong International Automotive Terminal Co.,Ltd. Ως ένδειξη της ισχυρής συνεργασίας μεταξύ του Ομίλου Grimaldi και της Shanghai Haitong International Automotive Terminal, η Xu Huayan ανέλαβε τον ρόλο της νονού του Grande Melbourne.
«Τα PCTC νέας γενιάς μας θέτουν ένα νέο πρότυπο στην παγκόσμια μεταφορά οχημάτων σε βασικές παγκόσμιες διαδρομές, ειδικά σε αυτές που συνδέουν την Ασία με τον υπόλοιπο κόσμο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi. «Για άλλη μια φορά, ευχαριστούμε την SWS για την εξαιρετική δουλειά που έκανε στην κατασκευή του Grande Melbourne και των αδελφών πλοίων του. Είμαστε επίσης βαθιά ευγνώμονες στους μακροχρόνιους πελάτες μας, όπως η Scania, οι οποίοι συνεχίζουν να εκτιμούν τη δέσμευσή μας να παρέχουμε ολοένα και πιο αποδοτικές υπηρεσίες μεταφορών παγκοσμίως».
Ως μέρος του παρθενικού του ταξιδιού στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης του Ομίλου Grimaldi, το Grande Melbourne έχει προγραμματιστεί να αναχωρήσει από την Ασία αργότερα αυτόν τον μήνα, μετά από εργασίες φόρτωσης στην Κίνα – στα λιμάνια Taicang και Xiaomo – και στην Ταϊλάνδη, στο Laem Chabang. Θα μεταφέρει περίπου 5.900 αυτοκίνητα και 800 γραμμικά μέτρα τροχοφόρου φορτίου (φορτωτές με τροχούς, εκσκαφείς, τρακτέρ, λεωφορεία) με προορισμό τη Βόρεια Ευρώπη.
Αφού προσεγγίσει διάφορα λιμάνια στη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο – συμπεριλαμβανομένων των Σαουθάμπτον, Αμβέρσας, Βιλχελμσχάβεν, Βρέμερχαβεν, Σετούμπαλ και Ταγγέρης Μεντ – το πλοίο θα συνεχίσει το ταξίδι του προς τη Ρεϋνιόν, την Ινδία και τον Περσικό Κόλπο, προτού φτάσει στην Ταϊβάν και επιστρέψει στην Κίνα.
Περισσότερα για το Grande Melbourne Το νεότερο απόκτημα του στόλου του Ομίλου Grimaldi ονομάστηκε από την πόλη της Μελβούρνης της Αυστραλίας. Από το 2023, αυτό το λιμάνι αποτελεί μέρος της τακτικής μηνιαίας γραμμής που είναι αφιερωμένη στη μεταφορά τροχοφόρου φορτίου από την Ευρώπη στην Ωκεανία. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με μια ηλεκτρονική μηχανή τελευταίας τεχνολογίας, η οποία προσφέρει μία από τις χαμηλότερες ειδικές καταναλώσεις καυσίμου στην κατηγορία του και συμμορφώνεται με τα πιο αυστηρά διεθνή όρια για εκπομπές CO₂, NOx και SOx.
Συγκεκριμένα, χάρη στο μέγεθός του – που μεγιστοποιεί τη χωρητικότητα φόρτωσης – τον αποδεδειγμένο σχεδιασμό του πλοίου, τα καινοτόμα χαρακτηριστικά και τα συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, το Grande Melbourne μειώνει τον δείκτη εκπομπών CO₂ ανά μεταφερόμενο φορτίο έως και 50% σε σύγκριση με τα PCTC προηγούμενης γενιάς. Επιπλέον, έχει λάβει την ταξινόμηση “Ammonia Ready” από τον RINA (Ιταλικό Ναυτικό Μητρώο), πιστοποιώντας ότι μπορεί να μετατραπεί στο μέλλον ώστε να χρησιμοποιεί αμμωνία ως εναλλακτικό καύσιμο μηδενικού άνθρακα. Είναι επίσης εξοπλισμένο για παροχή ρεύματος από την ξηρά κατά τον ελλιμενισμό (cold ironing), η οποία, όπου είναι διαθέσιμη, παρέχει μια πράσινη εναλλακτική λύση στη χρήση παραδοσιακών καυσίμων ενόσω είναι δεμένο στο λιμάνι.
