Στο ετήσιο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Ναυτιλιακής Ασφάλισης (IUMI) που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στη Σιγκαπούρη, ο Neil Roberts, Πρόεδρος του Policy Forum της IUMI, επιβεβαίωσε ότι η ναυτιλιακή ασφάλεια, η περιβαλλοντική προστασία και τα πληρώματα παραμένουν στο επίκεντρο της πολιτικής ατζέντας του οργανισμού.
Μιλώντας στο Policy Forum Workshop, ο Roberts περιέγραψε μερικές από τις πιο πιεστικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός τομέας.
«Ο πυρήνας της δουλειάς του Policy Forum εξακολουθεί να επικεντρώνεται στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) και στις πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη βελτίωση της ασφάλειας στη θάλασσα», εξήγησε ο Roberts. «Τα μέλη μας συμμετέχουν ενεργά στην Υποεπιτροπή Συστημάτων και Εξοπλισμού Πλοίων του ΙΜΟ, ιδιαίτερα σε κρίσιμα ζητήματα όπως οι πυρκαγιές σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – που συνεχίζουν να αυξάνονται – καθώς και η μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων».
Την περασμένη εβδομάδα, η IUMI δημοσίευσε ανανεωμένη θέση με συστάσεις μετριασμού κινδύνου για την ασφαλή θαλάσσια μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Αντικατοπτρίζοντας νέα έρευνα και ευρήματα, οι βασικές επικαιροποιήσεις περιλαμβάνουν:
- Διαχείριση του φαινομένου thermal runaway και των ενδεχομένως εκρηκτικών αερίων.
- Σύγκριση έντασης πυρκαγιάς μεταξύ EVs και οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
- Αντιμετώπιση αδυναμιών στον σχεδιασμό των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTCs).
- Προτεραιοποίηση της έγκαιρης ανίχνευσης και στρατηγικών «πρώτης σταθερής» κατάσβεσης πυρκαγιάς για PCTCs.
- Επανεξέταση της αποτελεσματικότητας των συστημάτων πυρόσβεσης με βάση τον αφρό.
Τον Αύγουστο, η IUMI δημοσίευσε ενημερωτικό κείμενο προτρέποντας τους ναυτασφαλιστές να διευρύνουν την κατανόησή τους για τους κινδύνους σύγχρονης δουλείας στις εφοδιαστικές αλυσίδες ναυτιλίας και logistics. Δεδομένου ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει χαρακτηριστεί υψηλού κινδύνου, το κείμενο καλεί τους ασφαλιστές να υιοθετήσουν μια ενεργή στάση όπου είναι δυνατόν. Αναγνωρίζοντας ότι οι ασφαλιστές βρίσκονται συνήθως ένα βήμα μακριά από τις άμεσες λειτουργίες, το κείμενο τονίζει τον κρίσιμο ρόλο τους στη διαμόρφωση υπεύθυνων πρακτικών στον κλάδο.
Αναφερόμενος στις ευρύτερες γεωπολιτικές προκλήσεις, ο Roberts σχολίασε:
«Θα ήταν αδύνατο να μην αναφέρουμε τις επιπλοκές που προκαλούν οι κυρώσεις, το αγαπημένο εργαλείο κάθε δυτικού πολιτικού. Το πρόβλημα για τους ασφαλιστές είναι διπλό: πρώτον η ανάγκη συμμόρφωσης, και δεύτερον η δυσκολία των συναλλαγών όταν καλούμαστε να συμφιλιώσουμε δύο αντίθετα. Οι κυρώσεις έχουν σχεδιαστεί για να περιορίζουν το εμπόριο, ενώ η ναυτασφάλιση προορίζεται για να το διευκολύνει».
Ο Roberts αναφέρθηκε επίσης στους περιβαλλοντικούς κινδύνους, κάνοντας αναφορά στο περιστατικό του X-Press Pearl αλλά και σε άλλες πρόσφατες περιπτώσεις, όπως τα Solong και Elsa 3. Αυτά τα περιστατικά ανέδειξαν τον καταστροφικό αντίκτυπο των “nurdles” – μικρών πλαστικών κόκκων – όταν χύνονται στη θάλασσα, καθώς είναι σχεδόν αδύνατον να απομακρυνθούν και συχνά εισέρχονται στην τροφική αλυσίδα.
«Με δισεκατομμύρια ακόμα να παράγονται και να μεταφέρονται διά θαλάσσης, απαιτούνται περισσότερα μέτρα ελέγχου. Η IUMI πιστεύει ότι οι nurdles πρέπει να υπάγονται στον κώδικα επικίνδυνων φορτίων και συνεχίζει να πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση», είπε.
Το φετινό Policy Forum Workshop έδωσε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στον κρίσιμο ρόλο των ναυτικών στη διατήρηση της ροής του παγκόσμιου εμπορίου. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στις συχνά παραγνωρισμένες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα, όπως η κόπωση, οι συνθήκες εργασίας και οι πιέσεις στη στελέχωση.
