Τα νεότερα για το FuelEU

Με μοναδική επιτυχία και συμμετοχή πραγματοποιήθηκε το 15th Annual Capital Link Greek Shipping Forum, στην Αθήνα την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου, 2025. Το Συνέδριο διοργανώθηκε σε συνεργασία με το New York Stock Exchange και τοNasdaq και την DNV.

Ο κ. Alexander Prokopakis, Executive DirectorInternational Bunker Industry Association (IBIA), τόνισε: «Τα καύσιμα, όπως πάντα είναι πολύ σημαντικά για την ναυτιλία και τώρα πιο πολύ από ποτέ, καθώς η βιομηχανία αντιμετωπίζει την πρόκληση της μετάβασης σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα. Η συνεργασία μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων είναι το κλειδί για τη διασφάλιση μιας πρακτικής και αποτελεσματικής μετάβασης.  Στην IBIA (τον διεθνή οργανισμό για τα ναυτιλιακά καύσιμα), η αποστολή μας είναι να υποστηρίξουμε τη ναυτιλία και το bunkering στην πλοήγηση για την απαλλαγή από τις ρυπογόνες εκπομπές και τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς.

Δεσμευόμαστε να ενθαρρύνουμε τον διάλογο και να παρέχουμε τις απαραίτητες γνώσεις μέσα σε αυτό το εξελισσόμενο τοπίο.

Καθώς συνεχίζουμε να διερευνούμε τις επιπτώσεις, είναι ζωτικής σημασίας να διατηρήσουμε την ευελιξία, τη διαφάνεια και την κοινή δέσμευση για πρακτικές λύσεις που οδηγούν σε ουσιαστική πρόοδο για πιο πράσινα καύσιμα στην ναυτιλία.»

Ο κ. Theo Kourmpelis, Strategic Business PartnerLloyds Register, τόνισε: «Ο κανονισμός EU MARITIME είναι ένα από τα πιο «καυτά» θέματα στη ναυτιλία σήμερα, αποτελώντας ένα σημαντικό μέρος της στρατηγικής «Fit for 55» της ΕΕ για την απανθρακοποίηση. Σε πλήρη αντίθεση με το EU ETS, έναν απλό μηχανισμό με άμεσο στόχο τη μείωση των εκπομπών θερμοκηπίου, ο κανονισμός EU MARITIME αποσκοπεί σε κάτι άλλο: τη μεγαλύτερη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Ενώ τα σκάφη που δεν συμμορφώνονται θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα απευθείας σε ευρώ, τα σκάφη που υπεραποδίδουν θα επιβραβεύονται. Ως εκ τούτου, μια απλή στρατηγική πληρωμής με αντάλλαγμα τη συμμόρφωση, δεν μπορεί να λειτουργήσει. Αργά ή γρήγορα τα πρόστιμα για τα σκάφη που δεν συμμορφώνονται θα καταστούν δυσβάσταχτα. Επίσης, άπαξ και επιβληθούν κυρώσεις σε κάποιο πλοίο, τα στοιχεία του δημοσιοποιούνται, πλήττοντας έτσι την ελκυστικότητά του στην αγορά.

Οι επενδύσεις θα αυξηθούν μόλις επιτευχθεί η οικονομική βιωσιμότητα ως μέρος του συνολικού κόστους του περιουσιακού στοιχείου. Τα πράσινα καύσιμα προς το παρόν παραμένουν πολύ ακριβά σε σύγκριση με τις συμβατικές επιλογές. Τούτου λεχθέντος, η ΕΕ έχει δημιουργήσει σειρά χρηματοδοτικών ευκαιριών και το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται σε φάση άνθησης.»

Ο κ. Ralf Garrn, Managing DirectorOceanScore, τόνισε: «Αυτό που βλέπουμε στην ευρωπαϊκή αγορά είναι ότι υπάρχει έλλειψη γνώσης. Πολλές εταιρείες προσπαθούν ακόμη να κατανοήσουν τους κανονισμούς και αναρωτιούνται από πού πρέπει να ξεκινήσουν. Τις περισσότερες φορές η στρατηγική είναι ότι ο πλοιοκτήτης ή ο διαχειριστής προσπαθεί να επιτύχει μια ισορροπία, δημιουργώντας πλεόνασμα με ορισμένα πλοία, αντισταθμίζοντας άλλα που υποαποδίδουν. Επίσης, τα πλεονάσματα μπορούν να αγοραστούν και να πωληθούν. Το 2025, αναμένουμε να έχουμε αγοραπωλησίες πλεονασμάτων κατά 50% χάρη στο υγραέριο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο, ενώ το υπόλοιπο 50% θα προέρχεται από τα βιοκαύσιμα.

Το πρώτο μέλημα κάθε εταιρείας είναι να διασφαλίσει ότι έχει πρόσβαση σε ποιοτικά δεδομένα, από το πλοίο στην ξηρά, τα οποία στη συνέχεια επικυρώνονται από ελεγκτές. Το επόμενο βήμα είναι η μείωση της οικονομικής έκθεσης. Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν κοινή οπτική και μοιράζονται κοινές λύσεις λογισμικού. Στην OceanScore, προσφέρουμε πλήρη εξωτερική ανάθεση ολόκληρης της διαδικασίας, εάν ο πελάτης μας το επιθυμεί.»

Οι δηλώσεις έλαβαν χώρα στο 15th Annual Capital Link Greek Shipping Forum, στην Αθήνα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *