Ως σημαντικό μέρος της ευρωπαϊκής οικονομίας, η ναυτιλία έχει να διαδραματίσει βασικό ρόλο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ. Ο Ναυτιλιακός Κανονισμός FuelEU είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της απορρόφησης βιώσιμων και επεκτάσιμων καυσίμων στη ναυτιλία.
Καθώς οι τριμερείς διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime εισέρχονται στην τελική τους φάση, είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι το τελικό κείμενο συμβάλλει στην επιτυχή ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Για το σκοπό αυτό, χρειαζόμαστε όλες τις δυνάμεις προκειμένου η αγορά να τροφοδοτηθεί με επαρκείς ποσότητες καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα σε προσιτή τιμή.
Ως εκ τούτου, η ECSA καλεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να υποστηρίξουν την υποχρεωτική ένταξη των προμηθευτών καυσίμων στο πεδίο εφαρμογής του FuelEU Maritime όπως προτείνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην τροπολογία 129 (άρθρο 20 – παράγραφος 3 γ (νέα)). Είναι βασικό να διασφαλιστεί ότι οι πλοιοκτήτες δεν τιμωρούνται αδικαιολόγητα εάν δεν παραδοθούν τα αειφόρα καύσιμα που είναι απαραίτητα για τη συμμόρφωση. Αυτή η διάταξη, μαζί με έναν δεσμευτικό στόχο για τους προμηθευτές καυσίμων πλοίων, όπως προτείνεται από το Κοινοβούλιο στο RED III, είναι ουσιαστικής σημασίας για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας.
Με την επιφύλαξη της υποχρεωτικής συμπερίληψης των προμηθευτών καυσίμων στο πεδίο εφαρμογής του FuelEU Maritime και της διαθεσιμότητας καυσίμων, η ECSA υποστηρίζει κατ’ αρχήν την πρόταση του Κοινοβουλίου στην τροπολογία 82 σχετικά με μια υπο ποσόστωση για ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (άρθρο 4 α ( νέος)).
Επιπλέον, η ECSA υποστηρίζει την εισαγωγή ενός υψηλού πολλαπλασιαστή για τη χρήση βιώσιμων και επεκτάσιμων καυσίμων για τη ναυτιλία βάσει του κανονισμού FuelEU για τη θάλασσα.