Οι Προτεραιότητες των Ευρωπαίων εφοπλιστών 2024-2029

Ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών του 2024, η ECSA παρουσιάζει τις πολιτικές προτεραιότητές της για την επόμενη πενταετία.

Οι τέσσερις πυλώνες είναι: Κλίμα και ενεργειακή μετάβαση, Πράσινη και ψηφιακή μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο, Χρηματοδότηση πλοίων και Ανταγωνιστικότητα και εμπόριο.

Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν υπαρξιακό μετασχηματισμό, καθώς προσπαθεί να επιτύχει την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, διατηρώντας παράλληλα τη βιομηχανική ηγεσία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία, η οποία αντιπροσωπεύει το 39,5% του παγκόσμιου στόλου, επιτρέπει στην Ευρώπη να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού. Η ναυτιλία παραδίδει τα αγαθά και την ενέργεια που χρειαζόμαστε, στηρίζει τις εξαγωγές της ΕΕ και συνδέει τους Ευρωπαίους πολίτες εντός της Ευρώπης και με τον υπόλοιπο κόσμο.

Για να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα συνεχίσει να διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο για την ασφάλεια της Ευρώπης, οι Προτεραιότητες 2024-2029 της ECSA διατυπώνουν συστάσεις πολιτικής σε τέσσερις βασικούς πυλώνες:

Κλιματική και ενεργειακή μετάβαση
Πράσινη και ψηφιακή μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο
Χρηματοδότηση πλοίων και ανταγωνιστικότητα
Εμπόριο


“Η ναυτιλία υπήρξε μια ευρωπαϊκή ιστορία επιτυχίας εν μέσω αυξανόμενης γεωπολιτικής αστάθειας. Υπήρξε ακρογωνιαίος λίθος της οικονομικής ασφάλειας της ηπείρου μας, παρέχοντας την ενέργεια που χρειαζόμαστε και υποστηρίζοντας τις εξαγωγές των αγαθών μας. Η ναυτιλία επέτρεψε στην Ευρώπη να παραμείνει ηγέτης στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.

Ταυτόχρονα, η υιοθέτηση καθαρών καυσίμων και τεχνολογιών έχει αναδειχθεί σε νέο πεδίο μάχης του διεθνούς ανταγωνισμού. Η ΕΕ έχει θέσει τους πιο φιλόδοξους στόχους για το κλίμα διεθνώς, ορίζοντας μια πορεία προς το καθαρό μηδέν έως το 2050. Ωστόσο, χωρίς κατάλληλη πρόσβαση στη χρηματοδότηση και χωρίς τεράστιες δημόσιες επενδύσεις, η ενεργειακή μετάβαση και η ανταγωνιστικότητα του κλάδου διακυβεύονται.

Για να ανταποκριθούμε στην πρόκληση της ψηφιακής μετάβασης και να αντιστοιχίσουμε την υιοθέτηση καθαρών καυσίμων, πρέπει να αντιμετωπίσουμε το έλλειμμα δεξιοτήτων. Έως και 800.000 ναυτικοί θα πρέπει να αναβαθμιστούν ή να επανεκπαιδευτούν διεθνώς έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030″ δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *